9/12/06

Cap Constitució espanyola ens podrà representar mai

El passat 6 de desembre els espanyols van celebrar el dia de la seva Constitució, una constitució de fa més de 25 anys, així que de moderna res. Sí, la majoria de la població a la qual afecta aquesta constitució hi va votar a favor, però ho van fer perquè era millor que res. Actualment no ens podem conformar amb una "llei" que no ens representa.
En teoria
la Constitució és democràtica, avançada...Però si te la mires no ho és pas. Com pot ser democràtica si no reconeix que a l'estat espanyol hi ha diverses nacions? No escolta els pobles. Com pot ser-ho si el cap de l'estat és hereditari? Això és escollir qui vols que sigui el teu cap? De tota manera jo no penso que cap cap espanyol pugui ser el meu cap. Però si de moment hem de pertànyer a l'estat espanyol, com a mínim que se'ns reconegui la nostra cultura, la nostra nació i que puguem donar la nostra opinió en la llei màxima.
Per culpa d'ella tenim un estatut que servirà per a ben poca cosa; perquè, clar, l'estatut del 30 de setembre era "anticonstitucional" i la llei màxima de l'estat al qual estem sotmesos es veu que no es pot canviar. Doncs ja va sent hora. Es que no se'n adonen que està antiquada? Potser per l'any 1978 era el millor, ja que Espanya sortia d'una dictadura. Però ara les coses són molt diferents. I ara estem més disposats que mai a no voler la constitució i a voler l'autodeterminació per la nostra nació, pel nostre país, per Catalunya.


Superem la Constitució, autodeterminació! Amb aquest lema ens vam manifestar uns tres-cents joves el passat 6 de desembre. Perquè es vegi que no volem la Constitució i perquè a Espanya se'n adonin. Més info a: www.jerc.cat

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Wolaaa que tal? com anem?? jeje spero que be!! Estic d'acord am tu.. estic d'acord am el text que as ficat sobre la constitucció espanyola. 100% d'acord..
Espero que ahir tu pasesis mb.. jo per lo menys em va agradar.. tot i que m'agues agradat poder parlar 1 mika mes amb tu.. pero ueno.. un altre dia sera.. i ara t'estic fent 1 copia de dvd.. jeje avere si em surt be.. i te la puc dunar ven aviat.. Vagi mb tot un petonas i espero poder-te veure ven aviat dw!!

Anònim ha dit...

Si, probablement per la qual cosa es