13/11/06

Filosofia: la veritat està dins nostre

Avui a classe de filosofia ens han dit que Sòcrates deia que la veritat existeix i està dins nostre. M'ha agradat. Ho trobo interessant perquè, clar, per a tothom la veritat no serà la mateixa...Cadascú tindrà una idea diferent del que es cert. Per exemple, per a mi és una veritat que Catalunya és una nació, però, potser, per a un altre no ho serà. Depén del que cadascú entengui per nació...D'això se'n diu relativisme.
Mola això. Mai m'havia plantejat això de la veritat. Perquè en realitat ningú pensa si el q ue està dient es una veritat absoluta o no...I direu: això es igual. És igual per a qui no arpofundeix, qui no va més enllà...
Ui, m'estic tornant una filòsofa! Bé, crec que estè bé. Filosofant podem aclarir les idees no? I així també les ideologies (que vénen a ser idees...). Doncs això és el que buscu.
Bé, no sé si m'he explica't bé...però el que si sé és que això que he escrit és veritat, la meva veritat, la que existeix.
Salut!

5 comentaris:

vilafranca castellera ha dit...

Woooola que tal com anem? jej spero que molt be.. ueno tb tu puc preguntar.. jej tem palrant x el msn.. si dpesres de tans cumutneris al meu fotolgo ( www.fotolog.com/no_soc_espaynol) jej publicitat)) jej os mira he entart el teu bolg.. a deixsarte 1 noteta.. jeje numes dirte que em caus molt be.. i que tinc ganes de que sigui dsiabte... jej tu ja sas pq no?¿¿? de (K)

Underneath ha dit...

Ho sento però t'he de dir que no has entès a Sòcrates. Sòcrates afirma que existeix una veritat absoluta, que es troba a l'interior de cada individu, però que per tots els individus és la mateixa. Sòcrates sempre criticava als Sofistes, acusant-los de relativistes, dient que no cercaven la veritat, sino maneres de defesar qualsevol idea, fos verdadera o falsa.

carlota ha dit...

clap clap clap....

sócrates és complex, però... s'ha de mirar i remirar dues vegades o tres abans d'afirmar o de filosofar sobre els seus pensaments ;) bon intent!

Calboten ha dit...

Que a saco, Álvaro. xDDD

No pretenguis que tothom entengui la maiéutica socràtica...

I es que ara mateix ve que ni pintada un refrany grec que diu:
-Quan el filósof senyala la lluna, l'ignorant es fixa en el dit.

ALBA ha dit...

Be, m'heu enfonsat el que jo pensava...ja veig que no es pot parlar del que no se sap be...Però accepto perfectament les crítiques i gràcies per fer-les: sempre es poden aprendre coses..
He aprés q no he de parlar dl que no sé...ho tindré en compte encara que no deixare de pensar i d'opinar el que vulgui.
Per cert, Albert, no soc tan ignorant...xd